Altså. Heilt ærleg. Eg er mot industrielt landbruk der grisar ikkje får gå fritt ute, der tusen såkalla frittgåande høns hakkar kvarandre ihjel fordi dei ikkje kan bli ferdig med rangeringa i så store grupper. Eg er mot å halde pelsdyr med store naturlege territorier i små bur tett på kvarandre, så dei er evig stressa og mismotige. Eg er mot å henge dyr opp ned før ein skjærer halsen over på dei og lar dei blø ihjel.
Men å verne om iberiasnigelen i Noreg fordi naturen kjem i ubalanse om ein utryddar ein art som nyleg er komme hit og ikkje har naturlege fiendar?
Og at me ikkje skal vere slemme mot sniglane fordi det kan vise seg i framtida at dei likevel kan føle smerte?
– Vi er ikke begeistret for at løsningen skal være å drepe sneglene. Vi antar i dag at sneglene ikke kan føle smerte og ubehag, men slik har man jo tenkt om dyrearter tidligere hvor det viste seg at de kunne føle smerte likevel. Om de faktisk kan føle smerte, er det ikke akseptabelt å drepe dem. Der man er i tvil, skal man være føre var, sier informasjonsansvarlig i Dyrebeskyttelsen Norge, Odd Harald Eidsmo.
Hohoho! Du kan komme her og ta med deg alle dei tusenvis av sniglane som tyt fram i hagen min, og ta dei med deg heim, Eidsmo. Du kan ha dei hos deg og kose med dei og fore dei med salat. Velbekomme. Jo fortare du kjem, jo fleire reddar du frå saksa mi.
Og veit du, bioforsker og professor i landbruksmeteorologi, Arild Andersen, ved Universitetet for miljø og biovitenskap på Ås, du kan asfaltere din eigen hage.
Eg føretrekk liksom planter i min.
– Man trenger ikke drepe sneglen for å bli kvitt den. Ofte kan det være vel så effektivt å fjerne sneglens livsgrunnlag. Mitt hovedråd er å anlegge hagen slik at sneglene ikke trives der. Sneglen liker hager med mye mat, fuktighet og gjemmesteder. Dersom dette tas vekk, vil mest sannsynlig også sneglen forsvinne av seg selv, forteller Andersen.
Gaaah!
Kronikør Berntsen mener visst at sneglene har sjel. Jeg vil tro det er mulig å føre dype samtaler med dem.
Dette minner litt om Peta som mener katter ikke kan være ute, med mindre de er i bånd. De kan jo skades. Derfor skal de holdes i fengsel og aldri klatre i trær og sånt. De kan jo skade seg.
Han skal verkeleg få lov å komme og redde dei her. Og han kan få bu i telt i hagen. Tenker det blir givande, med alle dei fine sniglesjelane som kryp inn i soveposen.
Hjælp!
Og så skal vi lære løvene og tigrene å bli vegetarianere, sånn at de ikke dreper noen dyr som kanskje har sjel…
Litt trist at enkelte «tar av» som dyrevernere og kommer med tåpelige uttalelser som i denne artikkelen. Etter min erfaring er dette mennesker som «akkurat har sett lyset» og inntil noen finner bryter’n igjen (som regel innen to år) fortsetter de med slike ekstreme, og ikke minst tankeløse, uttalelser. Trist for de av oss som bryr oss om både dyrevern og bærekraftig utvikling og som bruker litt mer enn 2 IQ på å danne oss en mening om dette.
Med andre ord; En ekte dyreverner (.. og faktisk vegeterianer) skammer seg over at det finnes slike tankeløse, idioter i Norge og at disse faktisk får spalteplass…
Og dersom vi ser litt Darwinistisk på det: Korleis er framtidsvonene for ein art ( i dette tilfellet oss)som let andre krafse fritt i matfatet sitt ?
Ein annan ting eg gløymde i farten:
Som ungar fekk vi høyre at vi ikkje burde drepe sniglar, for då skulle det byrje å regne. No må du ikkje ordne deg slik at du får skulda for øydeleggingane i Gudbrandsdalen.
mennesket har altså noe vi definerer som sjel. og vi har utviklet oss fra apene veldig gradvis, uten at det er noe klart definert punkt hvor det sier seg selv at sjelen kom inn. da er det nærliggende å tro at apene har sjel. de stammer fra mer primitive dyr, som stammer fra mer primitive, til man er tilbake på trilobitt og bakteriestadiet, og nøyaktig hvor i utviklingskjeden sjelen kom inn er ikke gitt noen å vite sikkert.
jeg har vært så sjuk at jeg ikke kunne tenke. altså hadde jeg ikke tilgang på intelligens. jeg hadde fortsatt en sjel, det var det eneste jeg hadde igjen, og den sjelen kunne like gjerne tilhørt en ape, eller en snegl. men den var min sjel.
Slike opplevelser gjør at jeg nå, i likhet med millioner av buddhister, bærer kryp som edderkopper og biller ut av huset istedet for å squishe dem. Jeg ville heller ikke drept iberiasnegler. Jeg er ikke vegetarianer, og dømmer ikke andre som dreper bugs. Men syns kanskje «tankeløse idioter» er et noe brutalt stempel på Eidsmo og Andersen.
Veit du, Esquil, du består av fleire bakteriar enn av eigne celler.
Me er avhengige kvart einaste sekund av ein krinslaup der bakteriar døyr for vår skuld. Rundt oss er det mikroorganismar som me pustar inn og trakkar på kvar gong me beveger oss, småkryp som i så fall har akkura tlike mykje sjel som edderkopper og biller.
Men eg drep ikkje edderkopper eller biller, eg bærer dei også pent ut av huset. Fordi det er ingen grunn til å drepe dei.
Eg drep derimot huggorm når eg finn det under kjellartrappa i sommarhuset, fordi det er ein fare for meg og mine å ha slangen der.
Og eg drep fiskar som eg har fått på kroken, og eg et dei til middag.
Eg et ikkje iberiasnigelen, men den er i ferd med å øydelegge livsgrunnlaget for fleire humleartar, sommarfuglar og eit utal planter. Eg bryr meg om både sommarfuglar, humler og planter.
Iberiasnigelen er ein svært øydeleggande art her i ein flora og fauna der den ikkje har naturlege fiendar, og der klimaet ikkje est dei naturlege avgrensingane for den.
Eg er klar over at ein kan lene seg tilbake og berre sjå på at kaninene et opp Australia og iberiasnigelen et opp Noreg, og at det vil gå seg til over tid.
Men menneska lener seg ikkje tilbake og let verda gå sin gang nokon fuckings annan stad, og om dei hadde gjort det, hadde ikkje iberiasnigelen vore her no. Den er menneskeinnført via gartneria og planteimportørane, som importerer igjen og igjen kvart år.
Eidsmo er ein tankelaus idiot fordi han brukar økosystemet som argument for å la iberiasnigelen herje fritt. Då veit han fint lite om økosystem og iberiasniglar.
Andersen er ein tankelaus idiot fordi han trur ein løyser problemet ved å fjerne alt brunsnigelen ikkje et. Det betyr at minst tre fjerdedeler av sommarblomstene går fløyten, og dermed alle artane som lever av dei.
Folk som ikkje ser heilheten i dette er tankelause idiotar.
Det er ikkje eit brutalt stempel.
Det som føregår i hagen min – det er brutalt.
Jeg leste det oppslaget i avisa og tenkte med en gang på deg siden jeg leste innlegget ditt om snegler her inne. Synes begge disse «ekspertene» som du siterer her virker ganske «på jordet».
Få dem vekk, sier jeg. Sneglene altså.
At noko kan føla smerte er ikkje eit argument for at ein ikkje kan drepa det. Det tyder berre at ein bør drepa det raskt og effektivt så det slepp å lida.
Og *eg* er vegetarianar.
Sjel trur eg forresten ikkje på. Men det er ein annan kopp te.
Serendipity: Kjempefint at du tenker på meg når du les om sniglar. Fnis.
Guri: Eg har ikkje ete raudt kjøt sidan tidleg på nittitalet, men det handlar ikkje om verken sjelar eller smerte i dødsaugneblikket. Det handlar mest om industrielt jordbruk, og litt om ei greie eg har. EG vil kunne forholde meg til kva eg et. Eg seier at eg et alt eg kan drepe sjølv. Eg kjenner meg full av forakt overfor folk som meiner kjøt skal vere pakka slik at ein ikkje blir minna på at det er musklar frå dyrelik.
Rolig nå. Esquil, hvordan definerer du «sjel» egentlig? Hvis du er buddhist er det kanskje en ansamling av dharma’er som tilfeldigvis utgjør selvet ditt akkurat nå, hvis du er kristen er det gjerne den guddommelige gnisten i mennesket (merk: kun mennesket). Men hvis du ER buddhist, som du gir inntrykk av, så er det å la være å drepe på bakgrunn av alle tings sjel feil grunn til å la være å drepe, rent teoogisk sett. Innen theravada- og mahayanabuddhismen er ikkevoldsprinsippet (ahimsa) begrunnet med et visst fellesskap mellom alt levende. Ikke noe sted kommer «sjelen» inn da, som du helt sikkert vet, buddhistene ikke deler mennesket inn i kropp, sinn og sjel men derimot i kropp og sinn (nama-rupa). Og med sinn menes bl.a. evnen til å rasjonalisere, planlegge, kommunisere språklig osv.
Så hva mener du egentlig med at sneglen har «sjel» mens for eksempel linsene du spiser til middag ikke har det?
Avil: Eg snakka om sniglane altså…. 😉
Når det gjeld å eta kjøt meinar eg at det viktigaste er korleis dyra har hatt det før dei døyr og kva som er best resursbruk/mettar flest samt kva som er mest berekraftig.
At folk som ikkje taklar å forhalda seg til at det er dyr dei et insisterar på å eta kjøt syns eg er dobbeltmoralsk.
Men sjel det trur eg ikkje på uansett. Utan at det har noko som helst med kva eg eg et eller kva eg syns folk bør eta å gjera. Det var berre ein kommentar til diskusjonen i kommentarfeltet.
Guri: Eg og du, Albert. Eg og du.
Jeg tror ikke jeg har slike iberia-greier. Jeg hadde nok visst det om jeg hadde dem. Men kanin har jeg. Jeg håper hun holder sneglene borte.
Du kjem til å oppdage det når dei kjem, marie. Kos deg med kanina så lenge.
Der SA du det, Avil, og jeg stemmer i: Gaaah!!!!!
Små venner i same båt, på eit slimut hav. 😦
Hørte på «nordlandssendingen» her om dagen at folk burde vært utstyrt med hver sin pølseklype for å ta sneglene, og «kaste» dem oppi ei bøtte med veldig salt vann.
Håper jeg ikke har slike vesen i hagen min.
Kan man spise sneglene?
Ja, men dei er ingen delikatesse. BT laga ein sak på det for nokre år sidan, der kokkar fekk tilberede brunsniglane. Dei fekk det til, men rynka sjølv på nasa.
Jeg er så glad jeg er ateist og kan drepe snegler med god samvittighet.